Thursday, September 19, 2013

[NOVEL] KEA BY ARASHARRINA

Sebenarnya kebetulan je terbump into this novel. I was checking out any interesting novel on p2u, and I ended up at the writer's personal blog, ARA.SHARRINA. Mula-mula baca latest e-novel dia, Aiseyman, Driver Aje!, and I kinda like the writing style which agak sempoi dan bersahaja. Jadi, trylah click her other novel that available on her blog, KEA.



It's indeed a good novel. Plot dia tak cliche which kena kahwin paksa ke apa. Ini memang kisah 2 characters yang cinta dan menyayangi antara satu sama lain. Cerita dia sangat sweet but at the same time membuat kita terharu dengan pengorbanan dan ketabahan Haikal & Kea demi mempertahankan sebuah perkahwinan.

Secara ringkasnya, ia mengisahkan percintaan di antara Haikal, pesakit kanser otak stage 2 dan Kea, seorang doktor pelatih yang juga merangkap Haikal's referrel doctor. Hubungan yang bermula sebagai doktor dan pesakit akhirnya telah membuahkan rasa cinta dalam diri masing-masing. Rasa cinta yang mendalam itu akhirnya membawa mereka ke alam perkahwinan.

1 comment:

Zen said...

Macam best aje O: Naaak.

Jemput baca : http://fairytaleeeeeee.blogspot.com/2014/05/my-hubby-my-teacher-bab-4_28.html